פרופ' עינת פלד מונתה לראש בית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל

היא תחליף בתפקידה את פרופ' עידית וייס-גל

17 ספטמבר 2020
פרופ' עינת פלד
פרופ' עינת פלד

פרופ' פלד היא פרופ' חברה בבית הספר לעבודה סוציאלית וחוקרת ביקורתית בתחום המגדר בעבודה סוציאלית. מחקריה וכתיבתה מתמקדים בהבנת האופנים בהם תפיסות חברתיות מגדריות מעצבות התנסויות וזהויות של גברים ונשים במצבי אלימות ושוליות חברתית—בייחוד אלימות במשפחה, אימהות במצבי שוליות, נערות בורחות מהבית, וזנות— ואת ההתערבות המקצועית עימם. היא מתמחה במתודולוגיות איכותניות הבנייתיות המאפשרות בחינה מורכבת ומעמיקה של חוויות ותפיסות בהקשרים אישיים, בינאישיים וחברתיים. במסגרת מחקריה האחרונים פיתחה מספר מדדים לתפיסות חברתיות רווחות בתחום הזנות ותשלום על מין. לצד מחקריה פרופ' פלד פועלת למיגור אלימות וניצול מגדריים. היא כיהנה כעשור כיו"ר עמותת "רוח נשית" לקידום עצמאות כלכלית של נשים נפגעות אלימות. בשנת 2017  העניק איגוד העובדים הסוציאליים אות הוקרה לפרופ' עינת פלד על תרומתה לפיתוח ידע תיאורטי ופרקטיקה חדשנית בתחום האלימות במשפחה והאלימות כלפי נשים

בין הישגיה של פרופ' וייס-גל בתפקידה כראש בית הספר (2016-2020):

מחקר ומצוינות אקדמית: בארבע השנים האחרונות גדלו תפוקות המחקר של חברי הסגל באופן ניכר. הדבר מתבטא הן במספר המאמרים המדורגים גבוה בכתבי עת מרכזיים בעבודה סוציאלית (עשרות מאמרים רק בשנה האחרונה) והן בזכייה בקרנות מחקר תחרותיות (63% מחברי הסגל כבר זכו בקרנות מחקר תחרותיות על פי הות"ת).

הוראה: פיתוח וחיזוק מרכיב המדיניות, הקהילה וזכויות אדם בתכנית הלימודים בתואר הראשון והשני. בתואר הראשון הוקמה התרכזות חדשה 'עבודה קהילתית' ובתואר השני הוקם מסלול חדש וחדשני בישראל (שלא קיים באף מוסד לימוד אחר) לקידום מדיניות וזכויות חברתיות בעבודה סוציאלית. בנוסף פותחו קורסים חדשים העוסקים בזכויות חברתיות, מיצוי זכויות ושינוי מדיניות, ובכלל זה קורסים המועברים במדינות אחרות, כגון: גרמניה ואוגנדה. בנוסף חוזק מרכיב החדשנות בהוראה. מספר חברי סגל זכו למימון רעיונותיהם החדשניים בהוראה כמו: שיחקולציות ללימוד פרקטיקה בעבודה סוציאלית, תיבות בריחה ללימוד שיטות מחקר וקורסים אינטרדיסציפלינריים בתחום האלימות במשפחה.

השפעה חברתית: קודמה ההשפעה החברתית של בית הספר באמצעות: 1. השפעה על שירותי הרווחה, חלוקת ידע ושיתופי מפעולה (כגון עם אגף הרווחה של עיריית תל אביב ושל עיריית נתניה). בנוסף גם החל פרויקט במסגרתו חברי סגל נותנים הרצאות לשירותי הרווחה השונים בתחומי מומחיותם. בשנים האחרונות נתנו עשרות הרצאות למחלקות לשירותים חברתיים, בתי חולים, קופות חולים ועוד. 2. השפעה על מדיניות חברתית ממשלתית: חברי הסגל והנהלת בית הספר התריעו באמצעות מכתבים (לשרים, מנכ"לים של משרדים) ופגישות אישיות על נושאים חברתיים שעמדו על סדר היום. בתקופת הקורונה בית הספר יזם והוביל פרויקט של תמיכה טלפונית באוכלוסיית הזקנים באמצעות תלמידי התואר הראשון.

קשר עם בוגרי בית הספר: קודם הקשר עם בוגרי בית הספר באמצעות פרויקט  בוגרת/מוסמכת החודש בפייסבוק והנהגת פרס לבוגר/מוסמך שהשיג הישגים מקצועיים ראויים לציון.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>