פרופ' טובה מילוא מונתה לתפקיד דיקאנית הפקולטה למדעים מדויקים

תחליף בתפקידה את פרופ' מיכאל קריבילביץ'

17 ספטמבר 2020

פרופ' טובה מילוא מונתה לתפקיד דיקאנית הפקולטה למדעים מדויקים ע"ש בברלי וריימונד סאקלר והיא מחליפה בתפקידה את פרופ' מיכאל קריבילביץ'.

 

פרופ' טובה מילוא היא פרופסורית מן המניין בבית הספר למדְעי המֵחְשב באוניברסיטת תל אביב ומחזיקת הקתדרה לניהול מידע בפקולטה למדעים מדויקים. בין השנים 2014-2011 כיהנה בתור ראשת החוג למדעי המחשב.

 

סיימה את התואר הראשון בטכניון כעתודאית בשנת 1985, את התואר השני - באוניברסיטת תל אביב בשנת 1989, ואת הדוקטורט - באוניברסיטה העברית בשנת 1992, בהנחייתו של הפרופ' כתריאל בארי.

 

את שירותה הצבאי עשתה ביחידה 8200. לאחר פוסט דוקטורט באוניברסיטת טורונטו ובמכון המחקר הצרפתי INRIA, הצטרפה לסגל של אוניברסיטת תל אביב בשנת 1995.

 

מחקרה של פרופ' מילוא עוסק במערכות בסיסי נתונים ובניהול מידע ברשת האינטרנט, ובפרט באיסוף מידע על סמך ''חכמת ההמונים'', אינטגרציית מידע, נתוני עתק ותבנית מידע. מחקרה מתאפיין בשילוב בין היבטים תאורטיים ומעשיים של פתְרון בעיות בניהול נתונים. מחקריה פורסמו בכינוסים ובעיתוני המדע החשובים בעולם בתחום בסיסי הנתונים וזכו להכרה בינלאומית רחבה.

 

בשנת 2010 זכתה בפרס "מבחן הזמן", ע"ש אלברטו מנדלסון לעבודה שהטביעה חותם על תחום המחקר של עיבוד נתונים בעלי מבנה חופשי. בשנת 2011 זכתה במענק ERC Advanced Investigators. ב-2012 נבחרה ל-Fellow  ACM‏על תרומותיה בתחום תאוריית בסיסי הנתונים ובניהול תהליכים עסקיים. בשנת 2014 נבחרה לחברת האקדמיה האירופית למדעים(Academia Europaea) . בשנת 2016, לרגל יום האישה הבינלאומי, נבחרה לאחת מאחת עשרה החוקרות מעוררות ההשראה באוניברסיטת תל אביב.‏ בשנת 2017 קיבלה מאגודת VLDB, אגודה בינלאומית מובילה בתחום בסיסי הנתונים, את פרס אשת המחקר של בסיסי הנתונים, וזכתה גם בפרס וויצמן למדעים מדויקים.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>