פרופ' יובל רוטמן מונה לראש בית הספר למדעי היהדות וארכיאולוגיה

יחליף בתפקידו את פרופ' ורד נעם

17 ספטמבר 2020
פרופ' יובל רוטמן
פרופ' יובל רוטמן

פרופ' יובל רוטמן מונה לראש בית הספר למדעי היהדות וארכיאולוגיה ע"ש חיים רוזנברג. פרופ' רוטמן הוא היסטוריון חברתי של העולם הביזנטי ומזרח הים התיכון. מחקריו מתמקדים בתהליכים חברתיים ותרבותיים במרחב הביזנטי, אשר הביאו להגדרות חדשות במבנה הקהילה הדתית. במסגרת זו הוא חקר את עבדות הים התיכון בתקופה הביזנטית, שבויים ופדיון שבויים, עבודת ילדים, המרות דת ויריבות תרבותית בין קהילות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות במרחב הביזנטי. מחקריו האחרונים עוסקים במפגש בין היסטוריה, פסיכולוגיה ומדע הדתות. יובל רוטמן היה עמית יד-הנדיב (2003-2001) ועמית באוניברסיטת פרינסטון (2009-2004). הוא לימד במחלקה להיסטוריה באוניברסיטת ייל (2009-2004), והצטרף לחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב בשנת 2009. 

 

פרופ' רוטמן ימשיך לפעול ליצירת סינרגיה בין החוגים המרכיבים את בית הספר בעבודת המחקר וההוראה ובפיתוח דרכי למידה ומחקר חדשות. הוא רואה כמטרה את קידום מקומו ושמו הבינלאומי של בית הספר כמסגרת מחקר ייחודית, ויפעל למען העמקת שיתופי הפעולה בין בית הספר לבתי הספר האחרים בפקולטה, תוך הגדרת תחומי עניין משותפים.

 

פרופ' רוטמן יחליף את פרופ' ורד נעם, חוקרת בעלת שם בינלאומי והכרה רבה בחשיבות מחקרה בתחום התלמוד, ובעיקר נחשבת לדמות ומופת בתרומתה לקהילה המדעית והציבורית הכללית, בהנגשת הספרות הרבנית והתלמוד לכלל ציבור הלומדים והלומדות בישראל. השנה הייתה פרופ' נעם לאישה הראשונה הזוכה בפרס ישראל בתחום חקר התלמוד.

 

מחויבותה של פרופ' נעם לתלמידיה קנתה לה שם מיוחד כמנטורית. היא מדריכה תלמידים ותלמידות ללימודי תואר שלישי ואף זכתה להכרה כמרצה מצטיינת, עם קבלת פרס הרקטור של אוניברסיטת תל אביב לשנת 2014 על הצטיינות בהוראה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>