אלון ספן התמנה למנהל מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט עתיד להיות המרכז הגדול והפעיל ביותר של תיעוד ומדע בתחומי המגוון הביולוגי, ההגנה על הסביבה והחקלאות באזורנו

31 ינואר 2016
מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

אלון ספן, אשר ניהל ב-14 שנים האחרונות מוסדות תרבות רבים, התמנה לאחרונה למנהל מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט. בין המוסדות שניהל ספן תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער ומדיטק חולון - מתחם תרבות יוצר, הכולל שישה מוסדות תרבות: רשת ספריות עירונית, סינמטק, תיאטרון, מוזיאוני הקומיקס והקריקטורה, העיצוב, והמרכז לאמנות דיגיטאלית. במהלך שנות הניהול היה ספן שותף להקמה ולמיתוג של מוסדות אלו, שהבולט בהם הוא מוזיאון העיצוב חולון.

 

"אני נלהב ומודה על ההזדמנות להיות שותף להקמה של מוזיאון חשוב זה, שהוא ראשון מסוגו בישראל", אומר ספן, "פתיחת מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט הינה אירוע חשוב בחיי התרבות והאקדמיה בישראל. שיתוף הציבור בעושר המגוון הקיים באוספי הטבע יאפשר להרחיב את תפיסת האדם כחלק ממערך סביבתי כולל, ויהווה גשר בין האקדמיה והמחקר ובין הציבור הרחב."

 

תיבת נוח עתידנית

כ-5 מיליון מינים נכללים באוספים הנדירים של אוניברסיטת תל-אביב, שיעברו לביתם החדש במוזיאון הטבע. האוספים מתעדים את עולם הצומח והחי באזור ישראל והמזרח התיכון לאורך אלפי שנים, כמו גם את ההתפתחות ההיסטורית והאנושית של המין האנושי. כך, צפוי המוזיאון להיות המרכז הגדול והפעיל ביותר של תיעוד ומדע בתחומי המגוון הביולוגי, ההגנה על הסביבה והחקלאות באזור, וכוח משיכה למבקרים ולחוקרים מישראל ומרחבי העולם.

 

התכנון האדריכלי של המוזיאון מזכיר בצורתו תיבת אוצר, בעלת מבנה על זמני, קדום ועתידני גם יחד, אשר כמו תיבת נוח, אוצרת בתוכה מדגמים מהטבע לטובת האנושות.

 

בניית המוזיאון התאפשרה תודות לתמיכתם של מיכאל שטיינהארדט, יושב ראש לשעבר של חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב, ושל אשתו ג'ודי, כמו גם בזכות סיוע ממשלתי ומגופים פרטיים. המוזיאון עצמו יפעל תחת חסותה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ובתמיכתה של קרן "יד הנדיב" (קרן רוטשילד).

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>