מכון קונפוציוס ללימוד התרבות והשפה של סין מתרחב

ממשלת סין החליטה לשדרג ולהרחיב את פעילותו של מכון קונפוציוס באוניברסיטת תל-אביב

28 אוקטובר 2012
פרופ' אהרן שי, רקטור אוניברסיטת תל-אביב, חותם על ההסכם

ממשלת סין החליטה לשדרג ולהרחיב את פעילותו של מכון קונפוציוס באוניברסיטת תל-אביב. ההחלטה התקבלה לפני חודשים אחדים בעקבות ביקור שקיימו בסין נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, וסגן הנשיא, פרופ' רענן ריין. בעקבות הביקור הגיעה לישראל נציגת המכון מסין לטקס חתימה רשמי על הסכם להרחבת הפעילות. בתוך כך, הוכרזה אוניברסיטת רנמין מבייג'ין, שנחשבת לאחת היוקרתיות במדינה, כאוניברסיטה אחות של אוניברסיטת תל-אביב.

 

מכון קונפוציוס הוא גוף ללא מטרות רווח, הפועל בחסות ממשלת סין, ולו כ-400 סניפים ברחבי העולם. בין מטרות המכון: הפצת התרבות והשפה הסינית (מנדרינית), העמקת המחקר האקדמי של ההיסטוריה והתרבות הסיניות, וקידום חילופי תרבות וידע.

 

קידום הוראת השפה הסינית

מאז 2007 פועל מכון קונפוציוס באוניברסיטת תל-אביב, שהיא הראשונה והיחידה עד כה בתחום זה בישראל. במסגרת האוניברסיטה פועל מכון קונפוציוס, בין השאר, לקידום הוראת השפה הסינית, הן בקרב הסטודנטים והן בבתי-ספר יסודיים ותיכוניים ברחבי הארץ. כעת, עם התנופה המחודשת, תתרחב פעילות המכון, והיא תכלול גם ארגון כנסים, אירועי תרבות, מופעים של אמנים מסין ועוד.

 

פרופ' ריין אומר כי אוניברסיטת תל-אביב שמה בשנים האחרונות דגש מיוחד על פיתוח הקשרים עם סין ועם מוסדות מחקר בה. לדבריו, לצד עלייתה של סין כמעצמה כלכלית, מתרחשת בה גם התקדמות משמעותית בהיקף הפעילות המחקרית והמדעית, מה שמביא למיקוד תשומת הלב של האוניברסיטה לכיוון המוסדות המובילים בבייג'ין, בשנחאי ובערים נוספות.

 

"מדובר באבן נוספת בפסיפס ההולך ומתרחב של קשרים עם סין," אומר פרופ' ריין בהתייחס להחלטה להרחיב את פעילותו של מכון קונפוציוס. "אני מקווה שהדבר יעודד מוסדות נוספים ללכת באותה דרך. בנוסף, אני מקווה שנראה בשנים הקרובות יותר ויותר תלמידי מחקר ופוסט-דוקטורנטים מסין וכן יוזמות משותפות."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>