מרכז חדש לחקר שלוש הדתות

שיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לאוניברסיטת קיימברידג' הביא להקמת מרכז בין דתי ראשון מסוגו בישראל

12 יוני 2012
מרכז חדש לחקר שלוש הדתות
יוזמה משותפת לקידום דיאלוג, סובלנות והבנה הדדית בין הדתות

סוגיית המתח בין שלוש הדתות המונותיאיסטיות ובין זרמים שונים בכל דת מציבה את אחד האתגרים הגדולים עמם מתמודדת האנושות במאה ה-21. שניים ממוקדי המתח הבין-דתי המרכזיים הם המזרח התיכון ואירופה. בורות בהכרה ובהבנת הדתות מולידה פחד, המייצר תפיסה סטריאוטיפית, דמוניזציה ודה-הומניזציה של האחר. כל אלה מלבים אלימות וגורמים לשסעים עמוקים בחברה של ימינו. 

 

יוזמה חדשה של אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת קיימברידג' הבריטית לקידום דיאלוג, סובלנות והבנה הדדית בין הדתות, הביאה להקמת מרכז חדש לחקר הדתות המונותיאיסטיות - היהדות, הנצרות והאסלאם – שייקרא המרכז ללימודים דתיים ובינדתיים. המרכז בראשות פרופ' מנחם פיש יקיים שיתוף פעולה עם המרכז המקביל שהוקם לצורך זה באוניברסיטת קיימברידג' – הפרויקט לחקר הדת במדעי הרוח, בראשות פרופ' סיימון גולדהיל.  

 

בשני המרכזים, קבוצה של חוקרים ברמה עולמית יחקרו וילמדו את שלוש הדתות המונותאיסטיות באופן דיאלוגי, כמגיבות זו לזו, וישתפו פעולה עם יוזמות דומות ברחבי העולם. פעילות המרכז תהיה מעוגנת במציאות התרבותית והפוליטית של היום ותכלול במה לדיאלוג ולימוד הדדי בין נציגים בולטים של שלוש הדתות. שני המרכזים יערכו כנסים משותפים, ימי עיון, פרסומים משותפים ותכניות לחילופי סגל וסטודנטים.

 

הפרויקט המשותף הוצג על ידי נציגי שתי האוניברסיטאות במליאת חבר הנאמנים השנה, והושק בהמשך אותו יום בסימפוזיון בינלאומי משותף על היבטים שונים של דת ואלימות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>