פרופ' כרמית לוי זכתה במענק המחקר היוקרתי ביותר של האיחוד האירופי - ה-ERC

המענק נועד לאפשר לחוקרות ולחוקרים צעירים להגשים את מטרות המחקר שלהם, לבנות צוותי מחקר ולקדם שיתופי פעולה פוריים

07 אוגוסט 2023
פרופ' כרמית לוי
פרופ' כרמית לוי

ברכות לפרופ' כרמית לוי מהמחלקה לגנטיקה של האדם וביוכימיה בפקולטה לרפואה על קבלת מענק ה-ERC. פרופ' לוי בוגרת תואר PhD מאוניברסיטה העברית בירושלים. את הכשרת הפוסט-דוקטורט עשתה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד. מאז הקמת צוות המחקר שלה, קיבלה לוי את פרס ERC Consolidator, את פרסי הצטיינות של הרקטור והדיקן בהוראה, ואת פרס חוקר המלנומה הצעיר הבינלאומי של האגודה העולמית לחקר המלנומה.

 

פרופ' לוי עוסקת במחקר רב-תחומי המתמקד באינטראקציות בין תאי הסרטן למיקרו-סביבה ובגילוי מולקולות מיקוד חדשות שעשויות להפריע לאינטראקציה שבין המארח לגידול. במחקרה הנוכחי, פרופ' לוי זיהתה גורמים חדשים המופרשים מהסרטן ומהווים הפרעה פיזית ליעילות תאי המערכת החיסונית בזמן תקיפת הגידול. על כך היא זכתה במענק ה-ERC Advance) melanosomeEVimmune), שבו היא תחשוף את מנגנון הפעולה של הסרטן ותביא להגברת יעילות מערכת החיסון ויעילות תרופות קיימות, בייחוד אצל חולים אשר אינם מגיבים לטיפולים המוצעים כיום, על ידי השתקה של החומרים המופרשים מהסרטן. כל זאת במערכות ייחודיות אשר יצרה במעבדתה.

 

מענק ה- ERC (המועצה האירופית למחקר), מחולק מדי שנה על ידי האיחוד האירופי, נחשב לאחד ממענקי המחקר היוקרתיים והחשובים בעולם המדע. ה-ERC נוסד בשנת 2007 כגוף מימון וחסות למחקרים מצטיינים ופורצי דרך. ייעודו של המענק לאפשר לחוקרים להגשים את מטרות המחקר שלהם כמו גם לקדם שיתופי פעולה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>